Rapport Forrige Næste

Elev-evalueringer

Umiddelbart før sidste skoledag fik eleverne et spørgeskema til besvarelse her og nu. Der foreligger besvarelser fra 23 ud 26 elever. I det følgende kommer spørgsmålene formuleret som udsagn, man kan erklære sig mere eller mindre enige i, fordeling af enighed i postulaterne (grønt er piger, rødt er drenge), samt matematiklærerens kommentarer, bl.a. om evt. kønsforskelle og karakterafhængighed.

De 12 postulater:
  1. Generelt synes jeg, at forsøget er gået godt
  2. TI-92-eren har en god opbygning og er let at betjene
  3. Tidspresset for at nå »det hele« har været for stort
  4. Vi ville have kunnet mere matematikteori på nuværende tidspunkt, hvis vi ikke havde haft en TI-92
  5. Vi ville have været bedre til at løse matematikopgaver på nuværende tidspunkt, hvis vi ikke havde haft en TI-92-er
  6. Vi har brugt maskinen for meget i timerne
  7. At lære nyt på maskinen er efterhånden ikke længere et problem, der tager lang tid.
  8. Undertiden har maskinen været med til at ødelægge forståelsen af nogle af de matematiske begreber, vi skulle lære.
  9. Uden maskinen havde mine elementære matematiske regnefærdigheder nok været større i dag
  10. Jeg synes, at man skal kunne løse opgaverne uden maskine, før vi slipper den løs på dem
  11. TI-92’eren har bevirket en mere varieret undervisningsform
  12. Maskinen er en god ven, der hjælper mig!

  13. Langkær August 1998 - HTML-version opsat af J. Kristian K. Nielsen <jkkn@jkkn.dk> d. 29. august 1998
Rapport Forrige Næste