Elev-evalueringer
Umiddelbart før sidste skoledag fik eleverne et spørgeskema til besvarelse her og nu. Der foreligger besvarelser fra 23 ud 26 elever. I det følgende kommer spørgsmålene formuleret som udsagn, man kan erklære sig mere eller mindre enige i, fordeling af enighed i postulaterne (grønt er piger, rødt er drenge), samt matematiklærerens kommentarer, bl.a. om evt. kønsforskelle og karakterafhængighed.
De 12 postulater:
- Generelt synes jeg, at forsøget er gået godt
- TI-92-eren har en god opbygning og er let at betjene
- Tidspresset for at nå »det hele« har været for stort
- Vi ville have kunnet mere matematikteori på nuværende tidspunkt, hvis vi ikke havde haft en TI-92
- Vi ville have været bedre til at løse matematikopgaver på nuværende tidspunkt, hvis vi ikke havde haft en TI-92-er
- Vi har brugt maskinen for meget i timerne
- At lære nyt på maskinen er efterhånden ikke længere et problem, der tager lang tid.
- Undertiden har maskinen været med til at ødelægge forståelsen af nogle af de matematiske begreber, vi skulle lære.
- Uden maskinen havde mine elementære matematiske regnefærdigheder nok været større i dag
- Jeg synes, at man skal kunne løse opgaverne uden maskine, før vi slipper den løs på dem
- TI-92’eren har bevirket en mere varieret undervisningsform
- Maskinen er en god ven, der hjælper mig!
Langkær August 1998 - HTML-version opsat af J. Kristian K. Nielsen <jkkn@jkkn.dk> d. 29. august 1998
|